قوانین و مقررات وب سایت چیستا

شرایط و ضوابط عمومی

وب ‌سایت چیستا طبق قـوانین جهوری اسلامی ایران، قوانین جـرائم اینترنتی و مجمـوعه‌ قوانین و مقـررات تجارت الکـترونیکی فعالیت می‌کند و کـاربران محترم موظفند هیچ‌گونه مطلب سـیاسی یا مغـایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور ایران را در این وب‌سایت قرار ندهند. در صورت اثبات این امر، شناسه‌ کاربری این افراد لغو شده و تبعات این موضوع نیز بر عهده‌ خود ایشان خواهد بود.

  1. حقوق معنوی محتوایی که توسط کاربران وب‌سایت چیستا تولید شده و بر روی این وب‌سایت قرار می‌گیرد، متعلق به وب‌سایت چیستا است و این سایت حق ویرایش، حذف و یا بازنشر این محتـویات را برای خود محفوظ می‌دارد.
  2. خدمـــات و محتویاتی که توسط چیستا تولید و عرضه می‌شوند؛ صرفا جهت استفـــاده‌ در این وب‌سایت هستند. هر گونه سوء استفـــاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشــه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از وب‌سایت چیستا توسط فرد حقیقی یا حقوقی، پیگرد قانونی خواهد داشت. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی tours24.ir و لینک به مطلب ذکر شده و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ کتبی از مسئولان وب‌سایت مجاز است.
  3. استفاده از این وب‌ سایت برای مقاصد تجاری، تبلیغات، بازاریابی و نظایر آن ممنوع است.
  4. در صورت عدم رعایت هر یک از موارد فوق، سایت اینترنتی چیستا مجاز به طرح شکایت از طریق مراجع قانونی ذی‌صلاح و دادگاه‌های رسیدگی به جـرائم اینترنتی در داخل یا خارج از کشــور و روشن کردن اذهان عمومی درباره‌ی تخطی صورت گرفته خواهد بود.
  5. اطلاعات موجود در این وب‌سایت از منابع معتبر و مرتبط و توسط متخصصین این رشته جمع‌آوری،ترجمه و تدوین شده‌اند؛ با این حال به دلیل ماهیت تغییرپذیر این اطلاعات، وب ‌سایت چیستا مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات بخش راهنمای سفر، ویزای توریستی و… بر عهده نمی‌گیرد.
  6. وب‌سایت چیستا ممکن است جهت ارسال بسته‌های هدیه، تبلیغات، نامه‌های الکترونیکی و… از طرف خود و یا مجموعه‌های همکار، از اطلاعات کاربران استفاده نماید.
  7. چیستا مسئولیتی در مورد محتوای وب‌سـایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده است، ندارد. این سایت‌ها توسـط گـروه چیستا تولید نشده‌اند و وجود آن‌ها، به منزله‌ تایید یا ارتباط ما با تولیدکنـندگان آن‌ها نیست.
  8. وب‌سایت چیستا پایگاه اینترنتی دیگری جز www.tours24.ir و زیر‌مجموعه‌های آن نداشته و تنها از همین راه با کاربران خود تماس می‌گیرد. سایر مکاتبات اینترنتی از آدرس‌هایی جز آدرس‌های رسمی و معتبر این وب‌سایت، مورد تایید چیستا نیست.
  9. ارائه‌ی اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام مطابق با نام مندرج در پاسپورت، تعداد مسافران، سن و… بر عهده‌ی کاربر می‌باشد در صورت ورود اطلاعات نـاقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعـدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.
  10. کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغییر در مشخصـات فردی خود را در اسرع وقت در وب‌سایت علاءالدین اصـلاح نماید. در غیر این‌صورت این وب ‌سـایت هیچ مســئولیتی در قبال تبعات نـاشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
  11. وب‌سایت چیستا به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.( طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.)
  12. هرگونه سوء استفاده از نام چیستا، سایت اینترنتی چیستا، مکاتبه از طرف چیستا و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
  13. وب‌سایت چیستا اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

 

شرایط و ضوابط عمومی رزرو و خرید بلیت هواپیما

  1. عملیات خرید بلیت در وب ‌سایت چیستا مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قـانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید ایـنترنتی بلیت، متعهدمی‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیت آگاهی کامل دارد.
  2. هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیت، نام مسافر باید به صورت کامل با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیت وجود ندارد و چیستا هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده نمی گیرد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیت را باطل و مجدداً خریداری کند.
  3. بلیت خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیت و کارت شناسایی، در کانتر پرواز، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  4. در قوانین هواپیمایی کشوری، تعریف مسافر نوزاد، سن کم‌تر از دو سال است، مسافر کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافر بزرگسال، بیش از دوازده سال می باشد. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیت کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیت بزرگسال خریداری کرد.
  5. لازم به ذکر است که در بلیتهای نرخ مصوب، قیمت بلیت برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیت ها و پروازهای چارتر (دربستی)، قیمت بلیت کودک با بزرگسال برابر است.
  6. پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیت به کاربر اس‌ام‌اس و ایمیل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیت و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیت به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
  7. هر نوع ابطال و تغییر زمان پرواز از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر مقررات هر شرکت هواپیمایی متفاوت است. درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر واریز می‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) می‌باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.
  8. لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی باطلی را شامل نمی‌شود. در این صورت مسافر فرم درخواست آن‌لاین استرداد بدون جریمه را پر می‌کند.
  9. لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو شرکت هواپیمایی مختلف باشد، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ شود.
  10. خریدار حق تغییر قیمت بلیت، دست بردن در مفاد بلیت به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیت با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
  11. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
  12. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیت در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیت توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.
  13. اگر در جریان پرداخت پول، ارتباط با شبکه قطع شود، وظیفه‌ی حل مشکلات احتمالی بر عهده‌ی بانک می‌باشد و هزینه‌ی کم شده از حساب، طبق قوانین بانکی به حساب مشتری برخواهد گشت. وب‌سایت چیستا در این روند مسؤولیتی ندارد؛ چون این عمل مستقیما توسط بانک انجام می‌گیرد؛ اما در تسهیل آن تلاش خواهد کرد.
  14. رزرو و صدور رسید یا بلیت، در وب‌سایت چیستا نشان می دهد که هتل یا پرواز در آن تاریخ رزرو شده است؛ اما متضمن ارائه‌ی سرویس مناسب از طرف هتل یا ایرلاین به مسافر نیست.
  15. استفاده از امکاناتی نظیر خوراکی و نوشیدنی، سونا، جکوزی، استخر، اینترنت و… که در قرارداد هتل ذکر نشده‌اند، هزینه‌ی اضافی در بر دارد. این هزینه‌ها به عهده‌ی چیستا نبوده و مسافر موظف است آن‌ها را مستقیما به هتل پرداخت کند.
  16. با تایید رزرو پرواز یا تایید رزرو اتاق از یک هتل، کاربر با قوانین و مقررات مربوط به فسخ رزرو هم موافقت می‌کند. این قوانین در بخش اطلاعات هتل، بخش رزرو و ایمیل تایید رزرواسیون قابل مشاهده‌اند. دقت داشته باشید که ممکن است کاربر مجبور شود به خاطر فسخ قرارداد هزینه‌ای بپردازد. این هزینه‌ها طبق مقررات هر هتل متفاوت‌اند؛ به همین دلیل به کاربران محترم توصیه می‌کنیم که قبل از قطعی کردن هر قرارداد، مفاد آن را به دقت مطالعه فرمایند.
  17. اگر قرارداد توسط مسافر لغو شود، بازپرداخت آن تنها از طریق شماره‌ی حساب یا کارت بانکی که پیش از این توسط وی اعلام شده، خواهد بود. روند بازپرداخت وجه ممکن است تا یک هفته به طول انجامد.

 

تبصره ها و ماده ها

ماده 3:

چنانچه گشت از سوی کارگزار به دلیل حد نصاب نرسیدن قابل اجرا نباشد، کارگزار موظف است حداقل یک هفته قبل از تاریخ اجرای گشت مراتب را به نحو مقتضی با ارائه دلایل به اطلاع گردشگر رسانده، نسبت به استرداد کل وجوه دریافتی از گردشگر اقدام نماید.

تبصره: چنانچه در بازه زمانی مقرر، کارگزار ابطال گشت را اعلام ننموده و مبلغ دریافتی را به گردشگر باز نگرداند، کارگزار باید به تناسب مبلغ وصولی از گردشگر، جریمه اضافی پرداخت کند.

ماده 4: ساعت تخلیه اتاق های هتل بر اساس قوانین و مقررات حاکم در مقصد مورد نظر بوده ،  گردشگر موظف به رعایت آن می باشد.

تبصره: در صورت تحویل اتاق زودتر از موعد مقرر توسط گردشگر، هیچ مبلغی به گردشگر مسترد نخواهد شد.

ماده 5: گردشگران انفرادی ( تک نفره) به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک تخته می باشند.

ماده 6: در خصوص تورهای برنامه ریزی شده با پروازهای غیر چارتر، شرایط ابطال مطابق با مقررات شرکت هواپیمایی مربوطه و هتل محل اقامت اعمال خواهد شد. کارگزار موظف است هنگام عقد این قرارداد توضیحات کامل را به گردشگر بدهد.

ماده 7: چنانچه در برخی مقاصد در بدو ورود گردشگر به فرودگاه کشور مقصد، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری تا به هنگام مراجعت در فرودگاه به گردشگر عودت داده شود، در چنین شرایطی هیچگونه مسئولیتی  متوجه کارگزار نخواهد بود.

ماده 8: در صورتی که مطابق شرایط اعلامی از سوی سفارتخانه در خصوص بازگشت گردشگر، تضمینی از کارگزار اخذ شود، گردشگر موظف است به همان میزان، ضمانت نامه بانکی به کارگزار تسلیم نماید.

تبصره: گردشگران پس از بازگشت از سفر، جهت دریافت ضمانتنامه بانکی سپرده شده لازم است با در دست داشتن اصل گذرنامه و تصویر صفحه مربوط به مهر ورود و خروج کشور مقصد به کارگزار مراجعه نماید و کارگزار موظف است پس از تأیید اصالت و صحت مدارک ارائه شده، فورأ نسبت به فک ضمانت نامه اقدام نماید.

ماده 9: در صورتیکه در روادید صادره مدت زمان مشخصی جهت اقامت پیش بینی شده باشد، چنانچه هریک از گردشگران از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیین شده خودداری نمایند و این امر با توجه به تعهد گردشگر موجبات خسارت به کارگزار را فراهم آورد، کارگزار مجاز است با ارائه مدارک مستدل، معادل  هزینه ( خسارت) وارده را از طریق ضبط ضمانت نامه به نفع خود دریافت نماید.

ماده 10: در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، کارگزار در این خصوص مسئولیتی نداشته، لیکن در صورتی که کارگزار در این خصوص هزینه ای متقبل شده باشد، جهت اخذ هزینه های انجام شده موظف است اسناد و مدارک معتبر را به گردشگر ارائه نماید.

ماده 11: در صورتیکه گردشگر برای سایر گردشگران یا سرپرست گروه، راهنمایان محلی و در کل کسانی که در اجرای گشت نقش داشتند مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئون و اخلاق عرفی در کشور مربوطه گردد، سرپرست گروه موظف است بنا به صورتجلسه وگواهی دیگر اعضای گروه حسب مورد تصمیم لازم را در خصوص آن گردشگر اتخاذ نموده و مراتب را جهت اقدام به کارگزار مجری گزارش نماید.

ماده 12: رسیدگی به هرگونه اختلاف فیمابین طرفین قرارداد با ارائه دلایل بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و آراء صادره از سازمان برای طرفین لازم الاجراست.

 

ماده 13: در صورت انصراف کتبی گردشگر از همراهی گشت در تورهای غیر قابل تغییر و غیر قابل استرداد، از یک ماه تا سه هفته قبل از پرواز معادل 10 درصد قیمت کل تور، از سه هفته تا یک هفته مانده به زمان اجرای تور، معادل 20 درصد و در فاصله یک هفته تا 72 ساعت قبل از پرواز معادل 50 درصد قیمت کل تور بعنوان جریمه از کل مبلغ گشت کسر و مابقی وجوه به گردشگر پرداخت خواهد شد.

ماده 14: در خصوص ثبت نام گروهی در شرایط عادی ( غیر فورس) فقط فردی که به نمایندگی از سوی گردشگران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزارجهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و یا سایر گردشگران در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند.

تبصره: کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی گردشگر را در دفتر رسمی خود ثبت و به گردشگر اعلام نماید.

ماده 15 : رعایت شئونات و اخلاقیات در طول سفر از سوی گردشگر الزامی بوده و همچنین گردشگر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می باشد.لذا عواقب ارتکاب هر گونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی که احیانأ در کشور مقصد غیر مجاز بود، بر عهده گردشگر است و چنانچه از این بابت کارگزار جریمه ای پرداخت نماید می تواند با ارائه مستندات، هزینه انجام شده را از گردشگر دریافت نماید.

تبصره: کارگزار موظف است موارد مربوط به مقررات خاص کشورها ( از جمله ممنوعیت های دارویی، رفتاری و فرهنگی و …) را به طور کامل به گردشگران توضیح داده و بصورت کتبی اعلام نماید.

ماده 16: اگر مسافرت بصورت گروهی و خانوادگی باشد، در صوریکه در خواست روادید هر یک از گردشگران، مردود یا با تأخیر دریافت شود بقیه گردشگران ملزم به استفاده از خدمات درخواستی و در صورت عدم استفاده می بایست کلیه هزینه های مربوط به ابطال را با در نظر گرفتن مفاد ماده 13 این قرارداد پرداخت نماید.

تبصره: درخصوص بستگان درجه یک ( پدر، مادر، همسر، فرزندان مجرد) هزینه روادید و یک شب اقامت در هتل و جریمه ابطال بلیط دریافت می گردد.

ماده 17: حفظ اموال و مدارک شخصی بعهده گردشگر بوده و در صورت مفقود شدن آن مسئولیتی متوجه مدیر گشت یا کارگزار نخواهد بود.

ماده 18: چنانچه صدور روادید و تحویل گذرنامه توسط برخی از سفارتخانه ها در ساعات آخر قبل از شروع سفر صورت بگیرد، گردشگر بایستی مقدمات سفر خود را قبلأ آماده نموده باشد.

ماده 19: گردشگر موظف است هنگام ثبت نام معادل 50 درصد هزینه کل تور را در قبال اخذ رسید پرداخت و تا زمان تحویل مدارک و قطعیت سفر، الباقی هزینه های گشت را تسویه نماید.

ماده 20: در صورت درخواست سفارتخانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با گردشگر و یا انگشت نگاری به منظور صدور روادید، گردشگر بایستی با هماهنگی کارگزار در موعد مقرر در کنسولگری سفارتخانه  ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و چنانچه به دلیل عدم انجام امور مذکور روادید از سوی سفارتخانه صادر نگردد، جرایم تعیین شده در ماده 13 این قرارداد اخذ خواهد شد.

تبصره: در صورتیکه گردشگر کلیه مدارک مور نیاز را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت سفارت از صدور روادید خودداری نماید، چنانچه روادید درخواستی مطابق قسمت (ب) ماده یک این قرارداد از نوع فوری باشد، کارگزار موظف به استرداد کل وجه دریافتی بوده پس از کسر هزینه های مربوط به کنسلی بلیط و یک شب اقامت ، بعنوان هزینه های انجام شده بوده و در صورتی که روادید عادی باشد ، کارگزار موظف است کلیه وجوه دریافتی را به گردشگر مسترد نماید.

ماده 21: گردشگر موظف است در ساعات اعلام شده، در برنامه های گشت و ترانسفر فرودگاهی شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت، شخصأ  بایستی هزینه های مربوطه را جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت پرداخت نماید، در غیر این صورت کارگزار مربوطه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

ماده 22: در صورت ابطال گشت توسط گردشگر، کارگزار مجاز به ابطال روادید صادره برای گردشگر توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید خواهد بود.

ماده 23: در قبال هر گونه افزایش غیر ارادی در قیمت گشت اعم از افزایش نرخ بلیط و یا سایر خدمات، با ارائه مدارک مستند از سوی کارگزار با تأیید سازمان، گردشگر موظف به پرداخت ما  به التفاوت اعلام شده از سوی کارگزار می باشد.

تبصره: پرداخت کلیه عوارض خروج از کشور بر عهده گردشگر می باشد.

ماده 24: چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود آن به کشور جلوگیری نمایند، گردشگر ملزم به پرداخت هزینه های صورت گرفته از سوی کارگزار با ارائه مستندات و مدارک مربوطه خواهد بود. سرپرست گشت نیز موظف به همکاری جهت بازگشت گردشگر به کشور  می باشد و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود.

ماده 25: درصورتیکه برنامه گشت ارائه شده توسط کارگزار ، در طول سفر عینأ به اجرا گذاشته نشود و یا در سطحی بالاتر از آنچه در قرارداد توافق شده، ارائه نگردد ، گردشگر مجاز است موارد را با ارائه دلایل مستدل به کارگزار اعلام نموده، کارگزار موظف به جلب رضایت گردشگر می باشد و در صورت بروز اختلاف ، رأی سازمان به عنوان حکم مورد پذیرش طرفین قرار خواهد گرفت.

ماده 26: در صورتی که گردشگر در خارج از کشور مستقلأ و خارج از برنامه گشت ارائه شده، نسبت به خریداری خدمات اختیاری اقدام نموده و در آن شرکت نماید، هزینه و مسئولیت عواقب آن در خصوص بروز حوادث بر عهده گردشگر خواهد بود.

ماده 27: کارگزار موظف است در صورتیکه روادید دارای شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود، مدت زمان معین برای ورود به کشور مقصد از تاریخ صدور روادید باشد، ضمن ارائه توضیحات کامل به گردشگر ، تصویر روادید را به تأیید گردشگر رسانده و ضمیمه قرارداد نموده و محدودیت های یاد شده را در حاشیه قرارداد مکتوب نماید.

ماده 28: کارگزار موظف است مطابق با دستورالعمل بیمه ابلاغی از سوی سازمان، اقدامات لازم را در خصوص پوشش بیمه ای، تکلیفی و اختیاری به عمل آورده و در صورت بروز هر نوع حادثه ای در طول سفر علاوه بر اقدام بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش، نسبت به همکاری و مساعدت های لازم در این خصوص اقدام نماید.

ماده 29: کارگزار موظف است در صورت ابطال پرواز از سوی ایرلاین موضوع این قرارداد، مساعی خود را جهت اعزام گردشگران با اولین پرواز بعدی با توافق و رضایت گردشگران به کار گرفته، لذا تغییرات احتمالی نرخ پرواز مورد نظر با پرواز ابطال شده از سوی کارگزار قابل مذاکره و تعدیل خواهد بود.

ماده 30: کنترل مدارک گردشگر، از جمله تاریخ اعتبار گذرنامه گردشگر و شرایط سنی همراهان بعهده کارگزار می باشد. لذا در صورت قصور در این زمینه توسط کارگزار، کلیه  هزینه ها و خسارات بر عهده کارگزار خواهد بود.

ماده 31: کارگزار یا نماینده وی موظف است هنگام عقد قرارداد توضیحات لازم را در خصوص مواد قرارداد و تبصره های آن به گردشگر ارائه نماید. همچنین کارگزار موظف است پس از عقد و امضاء قرارداد با گردشگر یک نسخه امضاء شده از آن را که مهمور به مهر دفتر شده است ، را تحویل گردشگر و یک نسخه را نزد خود نگهدارد.

تبصره: در صورت عقد قرارداد و ارائه قرارداد از درگاه الکترونیکی ، اصل قرارداد باید بامهر و امضاء کارگزار برای گردشگر جهت امضاء ارسال گردد.

ماده 32: کارگزار متعهد است که برنامه سفر و گشت مورد توافق را بطور کامل و دقیق انجام دهد، لیکن در صورت وقوع حوادث و پیشامدهای غیر منتظره از قبیل جنگ، شورش، اعتصاب و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت شود مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود، لیکن کارگزار موظف است وجوه دریافتی را به گردشگر مسترد نماید.

تبصره: چنانچه پیشامدهای غیر منتظره پس از ورود به کشور مقصد روی دهد، کارگزار موظف است با ارائه مستندات نسبت به کسر هزینه های انجام شده از مبلغ دریافتی اقدام و مابقی را به گردشگر مسترد نماید.

ماده 33: کارگزار متعهد است در صورت بروز هر گونه اتفاقی برای گردشگر یا گردشگران در کشور مقصد، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را در آن کشور از موضوع مطلع سازد.

ماده 34: کارگزار موظف است در قبال دریافت مدارک گردشگر اعم از گذرنامه، شناسنامه و … و نیز کلیه وجوه واریزی از سوی ایشان، نسبت به صدور رسید در سربرگ رسمی خود با ذکر تاریخ اقدام نماید.

تبصره: کارگزار موظف است شماره حسابی را که لازم است هزینه های سفر به آن واریز شود، در ذیل قرارداد ذکر نماید.

ماده 35: کارگزار موظف است قبل از عقد قرارداد تمام اطلاعات و جزئیات کشور مقصد را در قالب دفترچه راهنما به گردشگر ارائه تا از همه شرایط و مقررات مربوطه آگاهی داشته باشد.

این قرارداد 2 نسخه مشتمل بر 35 ماده و 14 تبصره تنظیم که هر کدام حکم واحد را داشته و بر اساس مواد 230، 221، 10 قانون مدنی بوده که برای طرفین و یا قائم مقام قانونی آنها لازم الاتباع می باشد.

پکیج های پرطرفدار


2,990,000 تومان
  • ۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵
  • (30 بازدید)
4,990,000 تومان
  • ۱ vote, average: ۲.۰۰ out of ۵۱ vote, average: ۲.۰۰ out of ۵۱ vote, average: ۲.۰۰ out of ۵۱ vote, average: ۲.۰۰ out of ۵۱ vote, average: ۲.۰۰ out of ۵
  • (77 بازدید)